Aperol 0,7l
Az Aperol egy alacsony alkoholtartalmú, több mint 100 éves múltra visszatekintő olasz keserűlikőr narancs, kínafa és rebarbara ízvilággal, így kiváló long drink alap akár gyümölcslével, szódával vagy pezsgővel keverve. A Barbieri ház receptúrája alapján készül, Olaszországban igen nagy népszerűségnek örvendő likőr, a Campari Gruppo gyártja.
Aza keserű és édes narancshéj felhasználásával készülő Aperol jól behűtve vagy jégre töltve magában is fogyasztható, de kiváló választás koktélokhoz, long drinkekhez, az egyik legnépszerűbb felhasználási módja az Aperol Spritz.
Az Aperol Spritz a nyár egyik legnépszerűbb koktélja, amit otthon is könnyen és gyorsan elkészíthetsz, az alábbi összetevőkből:
80 ml Aperol
120 ml Prosecco (mi a Martini Prosecco-t javasoljuk)
40 ml szóda
jég
Javasolt elkészítés: Egy 500 ml-es boros poharat megtöltünk 2/3-ig jéggel, majd erre töltjük az Aperolt, a proseccot majd a szódát. Ezt követően egy koktélkanállal óvatosan megkeverjük koktélunkat és már fogyaszthatjuk is.
Az Aperol története:
Az Aperol története egészen 1912-ig nyúlik vissza, amikor a két Barbieri fivér Luigi és Silvio elkezdtek kísérletezni apjuk likőr gyártó vállalatában az aperitivó receptjével, végül az Aperol megalkotásához 7 évre volt szükségünk, így az Aperol 1919-ben jött létre. Az első világháborút követően a fiatal felnőttek körében hamar nagy népszerűségre tett szert, első sorban a padovai kávézókban és hagyományos velencei bárokban. Ebben az időszakban az Aperolt még önmagában fogyasztották
Egészen az 1950-es évekig kellett várnunk, amikor megszületett az azóta méltán híres Aperol Spritz receptje, amely az Aperolt igazán híressé tette. Szintén az '50-es években jelent meg az első Aperol reklám az "Il Carosello". A világkörüli útjára egészen a '80-as évekig kellett várnunk, amikor az Aperol kommunikációja nemzetközi jelleget ad a márkának.
A 2000-es években a Gruppo Campari által felvásárolt Aperol továbbra is erős reklámkampánnyal hirdeti az Aperol Spritz italt, ami így még nemzetközibbé válik. Ezekben az években az Aperol szoros kapcsolatokat épít ki a fogyasztókkal a művészeten, reklámokon, zenén és életstíluson keresztül, és elsöprő sikert arat nemcsak Olaszországban, hanem az egész világon, ezzel megalapozva az igazi Aperol Spritz életérzést.